Thursday, 29 December 2016

LUAHAN KECAMAN TERHADAP WAKIL RAKYAT DAP - FIRDAUS AZIMI MAHU RAKYAT MALAYSIA 'HUKUM' DAP






LUAHAN NETIZEN MENGECAM DAP PERAK YANG TIDAK PEDULI NASIB RAKYAT

Democratic Action Party (DAP) yang sering mendakwa membawa suara rakyat sebagai landasan perjuangan hanyalah sekadar retorik yang mereka gunakan setiap kali berkempen kepada rakyat. Sejak menguasai kerusi Ketua Pembangkang di Parlimen, boleh dikatakan DAP cukup lantang menyuarakan kononnya merekalah pejuang rakyat yang sebenar dan akan mementingkan kebajikan rakyat yang diwakili.

Hakikat sebenar kehidupan pengundi di bawah kawasan DAP hanyalah 'Indah khabar dari rupa' dan sebagai pengundi di kawasan tersebut beliau berkongsi pengalamannya berurusan dengan wakil rakyat DAP di Perak.

Menggunakan nama Firdaus Azimi ll, beliau menceritakan apa yang telah dilalui oleh rakyat di DUN Pasir Berdamar pada 2011 di mana kawasan tersebut di kuasai DAP dan Perak pada ketika itu di terajui YB Nizar Jamaluddin (PAS).

"sejak wujud dun pasir berdamar..hanya sekali BN menang tahun 1995. Sebelum itu dan selepas tu kalah memanjang. Pembangunan harap kerajaan pusat je buat"

"Pengalaman aku berurusan dengan depa ni 2 kali..pertama masa rumah terbakar 2011...selaku seketariat aku uruskan bantuan. Adun dan MP (Dato Mah kalah) nak bagi bantuan. Punyalah gah janji macam macam.Last dia bagi bantuan...tapi bagi kepada 3 mangsa kaum Cina saja, 13 mangsa orang Melayu depa tak bagi. Bagi pun senyap senyap dalam tokong Cina. BN melalui kerajaan negeri bagi rumah ganti dengan tanah lagi pada semua mangsa. SEMUA"

"yang kedua tentang rumah di landa ribut..datang wakil adun..tangkap gambar bagai. Esoknya datang turun dengan Adun..jenguk jenguk lepas itu nanti akan datang balik bawa bantuan katanya tapi leboh (hilang). Last Adun sebelah BN dari DUN Changkat Jong yang selesaikan. Tukar atap dan lantai rumah. Bagi aku Yb DAP ni gah masa berkempen saja. Buat kerja tidak. Kalau bantu pun kaum dia saja. Rasis jangan cakap"

Penulis yang menghubungi Firdaus Azimi meminta penjelasan dari beliau mengenai komen tersebut dan beliau menyatakan itulah sikap sebenar wakil DAP yang pernah menjadi wakil rakyat kawasannya.

Jelas sekali DAP bukanlah sebah parti yang benar benar berkhidmat kepada rakyat tetapi lebih berpolitik demi kepentingan parti dan akhirnya rakyat menjadi mangsa mereka. Jika DAP masih diberikan peluang untuk menguasai parlimen tidak mustahil mereka akan berbuat sesuka hati kepada rakyat yang tidak menyokong perjuangan DAP seperti yang Firdaus nyatakan dalam komen tersebut.

Adakah rakyat akan memberi ruang lagi kepada sebuah parti yang jelas tidak membantu rakyat dalam kesusahan? Apa sebenarnya matlamat DAP untuk menguasai Putrajaya dengan bantuan sekutu dalam Pakatan Harapan? Semoga rakyat dan pengundi memilih parti yang berkemampuan memacu negara ke arah yang lebih baik dan mempunyai rekod cemerlang sepanjang 59 tahun sejak 1957.

Komen Fidaus Azimi ll boleh di baca di SINI





FOTO MIRIP SYED 'DISKO' BUAT AKSI LUCAH TERSEBAR - SIAPA TEKAN BUTANG KUNCI PPBM?



BUTANG 'KUNCI' TELAH DI TEKAN? GAMBAR MIRIP KETUA ARMADA PPBM MULA TERSEBAR

Belum reda isu skandal salah laku seks membabitkan Anina Saadudin, hari ini media digemparkan lagi dengan satu lagi paparan foto mirip Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)  Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dalam sebuah pusat hiburan. Foto yang menunjukkan perlakuan tidak senonoh tersebut dikatakan membabitkan Syed dengan seorang wanita berbangsa cina. Dalam komunikasi fato tersebut dijelaskan apa yang berlaku antara Syed dan wanita tersebut ketika mabuk dan menikmati hiburan.

"I ada gambar saddiq drink (minum) arak and ramas breast (buah dada)"

Dalam perbualan tersebut terselit nama seorang individu bernama Rafik tetapi tidak dapat dipastikan siapakah Rafik yang dimaksudkan. Nama Rafik Naizamohideen turut berada dalam komunikasi dalam foto terbabit dan dikatakan telah berjumpa dengan wanita yang berada dalam foto tersebut.

"kalau saddiq tak mengaku amoi ni nak ke depan"

"rafiq minta saddiq lepas jawatan saja", "case closed"

Adakah benar Syed Saddiq individu di dalam foto tersebut? Siapakah sebenarnya yang menyebarkan foto terbabit ketika PPBM masih dalam 'trauma' skandal seks Anina? Jika benar Syed tidak terbabit beliau perlu tampil membersihkan namanya dan mengambil tindakan terhadap mereka yang bertanggunjawab. 

Terdahulu bekas pembantu Anina dikaitkan sebagai individu yang bertanggungjawab menyebar perbualan serta foto tersebut namun Haiyan Uqba telah menafikannya dan menyatakan perbuatan tersebut telah menyalahguna nama serta foto beliau untuk membuat status tersebut di facebook. Adakah ini 'KUNCI' yang Anina maksudkan dalam entrinya di facebook yang memberi amaran kepada mereka mereka yang telah berusaha menjatuhkannya dari menjadi Ketua Srikandi PPBM? Adakah akan ada lebh banyak pembongkaran melibatkan moral kepimpinan PPBM kelak?

Sudah tentu perkara ini di pandang serius oleh Pakatan Harapan kerana PPBM mahu bekerjasma dengan mereka dalam PRU14 dan meminta pembahagian kerusi yang sama adil antara gabungan Pakatan Harapan. Tidak mustahil DAP selaku dominan dalam PH akan menekan Mahathir dan Muhyiddin atas salah laku moral orang bawahan mereka sebelum menyertai gabungan PH sebagai sekutu.

"ANDA PERLU TAHU SEKIRANYA SAYA TEKAN BUTANG KUNCI" - ANINA PEGANG RAHSIA BESAR PIMPINAN PPBM?





ANINA PEGANG RAHSIA SIAPA DALAM 'BUNGA' HINGGA MAMPU TEKAN BUTANG KUNCI DAN GEGARKAN NEGARA?

Seperti jangkaan krisis perebutan kuasa dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia belum berakhir walau Anina Saadudin bukan lagi Ketua Srikandi PPBM yang sah selepas SUA PPBM menerangkan status yang sebenar. Pergelutan antara kuasa dan kedudukan dalam parti yang baru seumpamanya pasti akan memakan masa untuk samada pulih atau lumpuh terus.

"saya ingin berpesan. Kuncinya ada pada saya. Anda perlu tahu bahawa sekiranya saya TEKAN butang kunci ini, ledakannya akan menghancurkan semua. Jangan sampai saya fikir anda di atas sana lebih teruk dari apa yang ada di sebelah sinun"

Itu adalah antara petikan 'AMARAN' Anina dalam skandal salah laku seks yang dikaitkan dengan beliau selama ini. Mengejutkan apabila seorang yang mengaku berjuang untuk rakyat sudah mula pandai menggugut demi mengekalkan penguasaan dalam parti yang belum sampai 6 bulan umurnya. Adakah amaran ini sebenarnya beliau tujukan kepada Mukhriz kerana 'KUNCI' berada dalam genggamannya dan bila bila masa pendedahan boleh dilakukan? Atau Muhyiddin sendiri mempunyai rahsia hingga Anina mampu mengawal Presiden untuk tunduk kepada kemahuannya agar terus dikekalkan dalam AMT PPBM sekaligus berkuasa terhadap jawatan Ketua Srikandi? 

Netizen tertanya adakah Anina memang memegang 'RAHSIA BESAR' kepimpinan PPBM dan akan melancarkan serangan balas jika apa yang dikehendaki tidak ditunaikan pemimpin tertentu? Adakah Mukhriz akan jadi mangsanya atau ada individu lain turut berada dalam radar serangan Anina? Tidak mungkin Muhyiddin kerana Anina perlukan sokongan beliau untuk terus berada dalam kelompok kepimpinan kerana kedudukan Muhyiddin selaku Presiden parti cukup baginya untuk menyelamatkan kerusi yang kini di dududki Anina. Jika Mukriz orang yang Anina maksudkan bermakna beliau akan mengenepikan 'BOBOI' yang selama ini berselindung di sebalik bayang bayang Mahathir untuk kekal dalam arus politik dan menunjukkan bahawa 'BOBOI' tidak berkemampuan jika bukan menumpang nama 'Bapak Boboi' sebagai platform politik kendiri.

Jika inilah watak sebenar seorang yang pernah mahu menyaman Perdana Menteri dan membacakan 'Talkin' kepada Najib di Langkawi satu ketika, apakah beliau seorang yang benar benar ikhlas berjuang untuk rakyat? Asal tidak menurut kehendaknya maka ugutan akan digunakan bagi menundukkan sesiapa sahaja sepertimana Mahathir lakukan ketika berkuasa selama 22 tahun. Siapa lupa bagaimana Timbalan Mahathir dikuburkan karier politik apabila tidak bersetuju dengan polisi beliau? Sesiapa sahaja yang tidak tunduk pada kehendaknya maka bersedialah untuk hilang jawatan dan kedudukan hingga satu tahap memaksa Tun Ghaffar Baba menyerah kalah sebelum bertarung dengan Anwar Ibrahim malah Musa Hitam membawa diri ke London kerana 'merajuk' dengan Mahthir dan bersara terus dari arena politik negara walau pernah menerima jolokan 2M kerana keakrabannya bersama Mahathir namun kerana kuasa dan nafsu politik Mahathir beliau di'kubur'kan. Inilah kaedah yang sedang digunapakai Anina dalam karier politiknya di PPBM kerana beliau hanya mencotohi mentornya iaitu Mahathir.

Siapa dalam PPBM yang mampu melawan 'Medusa Langkawi' ini atau beliau akan terus bebas berbuat apa sahaja dan menconteng arang ke muka keseluruhan PPBM? Adakah skandal ini mampu membantu mereka memenangi PRU kelak? Seperkara yang perlu diingatkan Dato Hamidah Osman merupakan individu yang berpengalaman dalam politik dan mungkin beliau mampu menyekat kemaraan Anina dari terus melakukan kebejatan politik dalam PPBM tetapi persoalannya BERANIKAH Hamidah bertindak? Jika Hamidah tidak berani menyekat 'KUNCI' Anina PPBM pasti akan bergelodak lagi bila butang kunci di tekan dan ketika itu semuanya telah terlambat bagi sesiapa sahaja dalam parti itu berbuat apa apa.


Wednesday, 28 December 2016

'SUMPAHAN MAHSURI' BIKIN ANINA MENCUNGAP 4 KALI - HAMIDAH BAKAL JADI PENCATUR POLITIK PPBM?




HAMIDAH TALKINKAN ANINA? SUMPAHAN MAHSURI TELAH LAMA TAMAT APABILA ANINA MENCUNGAP.

Krisis Srikandi PPBM nampaknya masih belum selesai walau Anina Saadudin dikatakan telah dilucutkan dari jawatan tersebut dengan kenyataan SUA PPBM baru baru ini. Ramai kalangan ahli PPBM kebingungan dengan situasi yang melanda parti serta kepimpinan tertinggi mereka berikutan Penasihat PPBM, Mahathir tidak mengeluarkan sebarang kenyataan tetapi cuba mengalih perhatian netizen dari mengikuti isu tersebut dengan membuat kenyataan berkaitan BR1M.

Menariknya skandal seks yang dikaitkan dengan Anina telah membongkar kebobrokan parti di bawah naungan Mahathir sendiri. Apabila kumpulan penentang Anina mula menyerang kisah ini satu demi satu kerosakan dan kelemahan sebenar PPBM terserlah. Paling menarik ialah pengakuan masing masing dalam membelanjakan wang sendiri. Ini sekaligus menampakkan apabila mereka berbelanja pastinya ada habuan yang dinantikan sebagai imbalan apabila PPBM berkuasa kelak dan sebelum itu kedudukan masing masing perlu diperkuatkan. Anina tidak kurang hebat mempertahankan diri tetapi masih enggan membuat sebarang laporan polis terhadap dakwaan bekas pembantunya sendiri mengenai bukti 196 mukasurat. Adakah Anina gusar akan kisah sebenar makin terdedah dan ini boleh menjatuhkan maruahnya? Atau beliau mempunyai agenda lebih besar dari hanya selaku Ketua Srikandi PPBM kerana dalam satu transkrip audio perbualan yang tersebar di media sosial, Anina mengaku dirinya sebagai 'The King' dan berani melanggar sesiapa sahaja termasuk Timbalan Presiden PPBM Mukhriz Mahathir sendiri.

Dalam pada itu, kumpulan penentang 'ala suci' yang dikaitkan dengan pembongkaran kes Anina, Dato Hamidah Osman telah mengeluarkan kenyataan dalam entri facebooknya. Cuba mempertahankan diri dengan alasan tidak tahu mengapa di serang bertubi tubi, Hamidah membuat kenyataan menyindir Mahathir dan Mukhriz yang berada dalam kelompok pimpinan tertinggi seolah PPBM milik keluarga Mahathir sendiri. Dalam entri tersebut juga beliau menyeru kepada kumpulan pro Anina agar melaporkan kepada SPRM mengenai isu TEKUN ketika beliau menjadi Pengerusi Tekun.

"ada juga adik adik menyebut kononnya kak midah songlap duit Tekun semasa jadi Pengerusi Tekun. Kak midah ingin mencadangkan jika ada bukti, adik adik buatlah laporan kepada pihak berkuasa. Sudah pasti pihak berkuasa sangat berminat dengan laporan seperti ini"

Mengapa Hamidah tidak berani membuat laporan polis mengenai perkara ini jika itu merupakan satu fitnah ke atas dirinya? Adakah beliau cuba menyorokkan sesuatu dari pengetahuan umum selama menjadi Exco Perak dan Pengerusi Tekun? Beranikah Hamidah membuat laporan polis dan mengemukakan laporan kepada SPRM jika beliau berada di pihak yang benar sekaligus membersihkan namanya dari serangan pro Anina?

Hamidah yang pernah menjadi Exco Perak sering di landa kontroversi membabitkan adiknya Hamizura yang dikatakan menjadi 'Exco Besar' dalam banyak keputusan membabitkan portfolio Hamidah dahulu. Banyak rungutan dari warga Perak yang pernah menjadi mangsa 'politik' Hamizura mengkritik Hamidah dan adik beradiknya kerana amalan kronisme semasa berkuasa. Adakah kritikan itu semuanya fitnah bagi Hamidah? Jika semua itu fitnah maka wajar beliau mengambil tindakan tegas tetapi jka tiada tindakan apa yang di dakwa oleh warga Perak mengenai sikap adik beradik serta beliau akan di anggap benar oleh netizen maya yang mengikuti semua perkembangan mereka di facebook. Beranikah Hamidah dan Hamizura mengambil keputusan untuk membuat laporan polis terhadap tuduhan penyokong Anina?

Dalam pada itu timbul desas desus mengenai gerakan menjatuhkan Muhyiddin kerana beliau tidak mampu menyelesaikan isu Anina hingga semua kisah dalaman PPBM terbarai. Gerakan yang di ketuai oleh individu yang tidak di ketahui ini sudah bermula sejak isu Muhyiddin dikaitkan dengan seorang individu bernama Nika Gee. Adakah Muhyiddin tidak mahu mengambil tindakan kepada Anina kerana beliau juga mempunyai isu yang sama? Tersebar dalam facebook PPBM akan mengadakan mesyuarat agung mereka seawal Januari 2017 dan akan terus mengusulkan pemecatan Muhyiddin serta melantik Mukhriz sebagai Presiden baru selaras dengan kehendak Mahathir. Adakah perkara ini benar selepas rancangan meranapkan semua pengaruh serta orang Muhyiddin dalam PPBM berjaya dilakukan? Sejauh mana kebenaran ini tidak diketahui.

Kini PPBM hanya menanti masa untuk dikuburkan jika mereka bertanding dalam PRU14 kerana Pakatan Harapan pastinya tidak akan memberi ruang kepada mereka menguasai lebih banyak kerusi berbanding Pakatan sendiri. Anina pernah men'TALKIN'kan Najib di Langkawi dan kini beliau terkena sumpahan sendiri apabila beliau di'TALKIN'kan oleh ahli PPBM sendiri sebelum mampu menjadi Menteri dalam kabinet Mahathir. Sumpahan Langkawi sudah berakhir apabila waris Mahsuri kini hidup aman damai di negara jiran tetapi Anina yang cuba menjadi 'Mahsuri' mencungap 4 kali kerana klimaks dalam transkrip seks yang terdedah kepada umum.









Tuesday, 27 December 2016

BR1M ITU RASUAH,SKANDAL SEKS ITU BIASA? - KRISIS KEPERCAYAAN MELANDA PPBM KERANA MAHATHIR






'GENG GOPENG' DALANG SEBENAR JATUHKAN ANINA? - PPBM DI LANDA KRISIS KEPERCAYAAN


Krisis kepercayaan yang melanda PPBM diburukkan lagi dengan kenyataan Mahathir yang menyatakan penerima BR1M umpama menerima rasuah dari kerajaan. Ahli parti yang terpinga-pinga dengan kenyataan Mahathir mula meragui niat sebenar Mahathir yang dikatakan melangkaui Presiden PPBM sendiri dan tidak mempedulikan keluhan ahli parti yang selama ini menerima bantuan BR1M. Satu sumber mendedahkan Mahathir telah mengarahkan AMT PPBM membuat laporan polis terhadap kerajaan berkaitan pemberian BR1M. Tidak dapat dipastikan dari mana sumber tersebut tetapi berita ini telah tular dalam media sosial. Benarkah Mahathir telah berbuat demikian?

Langkah Mahathir ini dipercayai untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu skandal salah laku seks Ketua Srikandi PPBM yang diperkatakan orang ramai. Kedudukan Anina bagaimanapun tidak bertahan lama apabila Setiausaha Agung PPBM mengeluarkan kenyataan jawatan Anina itu hanya sementara kerana parti tersebut belum membuat pemilihan secara sah. Sekali lagi kekeliruan melanda PPBM yang baru ditubuhkan kerana membuat perlembagaan mengikut kehendak individu tertentu bagi memastikan tiada siapa yang boleh melawan sebarang perintah individu tersebut. Siapa individu terbabit yang mempunyai pengaruh begitu kuat terhadap sebarang perubahan perlembagaan parti?

Krisis Anina sangat menarik kerana kedudukannya sebagai Ketua Srikandi tidak mendapat sokongan dari Perak dan cara Anina melantik individu yang disuakinya sebagai pembantu di cemuh oleh beberapa pihak yang selama ini tidak menyenangi Anina Saadudin. Antara yang lantang bersuara mendesak Anina meletak jawatan atau digugurkan sebagai Srikandi PPBM ialah Hamizura Osman adik kepada Dato Hamidah Osman mantan Exco Perak. Walau Haiyan Uqba menafikan pembabitan Hamizura namun satu transkrip perbualan telah tersebar dalam media sosial. Dalam perbualan tersebut mengakui beliau adalah individu yang membongkar skandal salah laku seks Anina sekaligus ahli PPBM menjadi lebih keliru dengan kenyataan bekas pembantu Anina yang mendedahkan beliau mempunyai 196 mukasurat bukti salah laku Anina selama ini. Transkrip perbualan itu tidak diketahui keasliannya dan jika perkara tersebut palsu maka Hamizura perlu membuat laporan polis dan  mengambil tindakan kepada mereka yang mengeluarkan transkrip tersebut.

Adakah ini serang balas dari pro-Anina terhadap duo Osman berikutan 'perang saudara' dalam kepimpinan PPBM? Jika ini serangan balas maka perang besar bakal berlaku sekaligus membuka mata rakyat mengenai ketelusan parti itu yang kononnya berjuang untuk rakyat teteapi sebenarnya hanyalah bersandarkan perebutan kuasa mereka yang kecewa dalam politik. Langkah Pakatan Harapan yang masih belum menerima kemasukan PPBM dalam gabungan dikatakan langkah bijak DAP menilai sejauh mana kemampuan Muhyiddin Yassin mentadbir sebuah parti sebelum mereka diberikan kedudukan untuk mengambil alih kerusi di PRU14 kelak. Namun sehingga hari ini nampaknya Muhyiddin, Mukhriz masih belum mampu untuk memberi impak terhadap Umno, Barisan Nasional kerana krisis dalaman yang semakin memuncak ini. Muhyiddin sebenarnya di lihat sebagai Presiden yang lemah kerana beliau sendiri turut terpalit dengan skandal yang agak memalukan dan bagi Mukhriz pula beliau masih dibayangi Mahathir.

Kesimpulannya Pakatan Harapan tidak akan memberi ruang kepada PPBM untuk mengambil seberapa banyak kerusi yang diingini kerana selagi Mahathir bersikap DIKTATOR maka semua kemahuannya perlu dipenuhi dan ini tidak di terima sama sekali oleh Pakatan Harapan. Dengan 'Perang Dunia Ke-5' yang di hadapi PPBM menambahkan lagi keraguan rakyat dan pengundi atas pagar terhadap PPBM dan Pakatan Harapan.







Monday, 26 December 2016

"HORMAT SIKIT PADA TUN DAN HARAPAN RAKYAT LA CI**I!!!" - AKTIVIS POLITIK PRO PKR SINDIR PPBM





TIDAK TAHU TUTUP MULUT - AKTIVIS PRO PKR SINDIR PPBM ISU ANINA

Seorang demi seorang penyokong tegar Mahathir mula gelisah dengan kisah 'Perang Dunia Ke-5' PPBM dan mereka mula menyuarakannya di laman media sosial masing masing.

Salah seorang daripada mereka ialah suami kepada 'Ratu Naga' yang sebelum ini bermati-matian mempromosi PPBM sebelaum menyertai PKR. Menurut sumber tindakan Ratu Naga menyertai PKR adalah kerana kecewa dengan Mahathir yang enggan melayan beliau dalam satu perjumpaan tertutup media maya pro Mahathir tidak lama dahulu. Mahathir juga enggan melayan permintaan Ratu Naga yang dikatakan meminta sejumlah wang sebagai upah untuk kerja kerja mengumpul maklumat untuk melengkapkan petisyen Deklarasi Rakyat yang gagal dipersembaghkan kepada Yang DiPertuan Agung. Kejutan berlaku semasa tempoh mengumpul tandatangan apabila seorang pemuda telah mendakwa Ratu Naga menipu beliau dalam urus niaga penama untuk menandatangani petisyen tersebut. Ratu Naga di dakwa berjanji untuk membayar RM5000.00 untuk data yang akan dimasukkan sebagai penyokong deklarasi namun pemuda tersebut tidak mendapat bayaran penuh. Oleh kerana berasa tertipu maka beliau tampil mendedahkan semua penipuan oleh Ratu Naga dan hal ini dipercayai menjadi salah satu sebab Mahathir enggan lagi menggunakan khidmat Ratu Naga.

Dalam isu Anina Saadudin pula, Ratu Naga cuba memperlekehkan kemampuan pasukan siber Mahathir dan Ketua Srikandi PPBM apabila membandingkan cara ahli Parlimen PKR menguruskan semua kerja tanpa menggunakan ramai khidmat pembantu tidak seperti Anina yang telah melantik beberapa orang sebagai pembantu khas beliau walau belum bergelar ahli parlimen dan masih dalam tajaan. Sindiran sinis Ratu Naga dipercayai adalah perintah dari seseorang yang pernah rapat dan pernah bekerjasama dengannya sebelum menyertai PKR.


Di bawah adalah transkrip dari akaun facebook suami Ratu Naga.


~Isu sayap Srikandi PPBM ni betul2 buat saya meluat rasa nk muntah....cukup2 la menyalak tu...lu org nk bising2 mcm lahanat pasal apa? Lu betul2 dont have respect pd Tun dan harapan rakyat. What the fuck are u people thinking?

Kejar jwtn jd agenda utama lu org ka? Meluat la baca, geli pun ada la.....Lu org tk penting la, yg penting harapan rakyat......mcm ni ke lu org kata berjuang untuk rakyat bila gugur dr jwtn 'protem' lu org menyalak2 mcm anjing kena pukul? Kalau lu org tk boleh hormat keputusan kepimpinan mcm mana lu expect rakyat dan ahli parti nk hormat lu?


Saya aktivist politik saja, dok tepi jalan bkn ada apa2 jwtn tp saya letakn keutamaan saya pd rakyat sbb saya rakyat....Lu ingat jwtn yg lu kejar tu boleh bwk mati ka? Nk org hormat lu tp lu tk cermin diri sendiri sama ada lu org layak atau tk?

Hormat skit pada Tun dan harapan rakyat la cibai!!! Perangai mcm lahanat lu org ni......nk attack saya balik lps ni, please make sure lu org ada enough weapon in ur arsenal....i dont give a fuck who u are...keutamaan saya bukan lu org tp perjuangan rakyat!!!~

Pautan kepada pemilik akaun facebook : https://www.facebook.com/ezadsolaris#

SKANDAL PPBM MASUK ERA 'PERANG DUNIA' - MUHYIDDIN JADI 'TEKUKUR' TAKUT HILANG JAWATAN?






'PERANG DUNIA KE-5' BAKAL TENGGELAMKAN ARMADA PPBM 

Perang besar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kian panas dengan penyingkiran Ketua Srikandi PPBM Anina Saadudin yang disifatkan sebagai permulaan 'kehancuran' parti tersebut. Anina yang dikaitkan dengan skandal salah laku seks selepas transkrip mesej berbaur lucah tersebar dan beliau dikatakan sebagai salah seorang yang terlibat kerana hingga kini tiada sebarang laporan polis di buat untuk menafikan pembabitannya.

"tetapi hanya sebuah parti bodoh akan tunduk kepada skandal bodoh" memetik kenyataan Anina kepada FMT.

Kekeliruan mengenai status jawatan Anina dalam PPBM turut membuat penyokong dan ahli parti mula berasa hairan dengan perlembagaan parti yang baru 3 bulan ditubuhkan itu. Menurut sumber, penyokong kuat Anina mula berasakan mereka tertipu dengan kepimpinan tertinggi parti tersebut kerana tidak konsisten dalam mengambil tindakan serta menyifatkan Ahli Majlis Tertinggi 'pilih kasih' kerana mereka tidak berbuat apa apa dalam isu melibatkan Presiden PPBM sendiri tetapi dengan pantas mengambil keputusan menghukum Anina kerana desakan pihak tertentu.


Anina mendakwa beliau telah mengangkat sumpah pada 2 November lalu dan secara rasmi menjadi Ketua Srikandi PPBM namun menurut Timbalan Presiden Mukhriz Mahathir dan Setiausaha Agung Shahruddin Md Salleh kedudukan Anina hanyalah sebagai penaja sahaja. Ini menimbulkan lagi keraguan mengenai kemampuan parti tersebut yang bercita cita tinggi untuk menyingkirkan PM Najib pada PRU14 sedangkan susunan kepimpinan porak poranda malah lebih memeningkan mereka Muhyiddin Yassin selaku Presiden seperti 'Boneka' yang hanya berdiam diri dan mengikut apa juga keputusan yang Mukhriz dan Mahathir mahukan. Kredibiliti Muhyiddin sebagai Presiden sudah mula kedengaran apabila Mahathir di lihat lebih mendominasi program yang PPBM aturkan dalam siri jelajah mereka.

Pakatan Harapan yang masih belum menerima kemasukan PPBM secara sah dalam gabungan pasti akan menarik nafas lega dengan 'Perang Besar' yang berlaku kerana jika mereka salah percaturan segala impian untuk menawan Putrajaya akan berkecai akibat perebutan 4 parti dalam Pakatan Harapan. Walau ada antara gabungan Pakatan menawarkan kerusi untuk PPBM tandingi dalam PRU14 kelak pastinya PPBM masih belum boleh diberikan keistimewaan memilih mana mana kerusi yang dikehendaki dan berapa jumlah yang mereka mahukan. Bukan mudah bagi DAP selaku parti dominan dalam Pakatan mahu melepaskan kedudukan mereka kepada PPBM kerana Mahathir punyai rekod yang agak tidak baik bagi mereka semasa masih berkuasa. Hubungan baik sesama mereka dikatakan hanya sebagai propaganda mengelirukan rakyat dan mencari simpati semata-mata. PAN selaku sekutu gabungan Pakatan pasti tidak mahu memberi laluan mudah memandangkan mereka mahu bertarung dengan PAS manakala PKR pula mahu mempertahankan Selangor daripada di rampas BN. DAP sudah tentu mahu memecah tembok Johor dan Pahang serta mempertahankan P.Pinang dan cuba merampas Melaka jadi di mana sebenarnya kerusi untuk PPBM?


Kemelut 'Di Muara' yang melanda PPBM merupakan tanda aras sebenar niat Mahathir bersama konco-konconya yang hanya berlandaskan dendam dan nafsu kuasa. Agenda untuk rakyat hanyalah retorik yang mereka taburkan sepanjang jelajah dan segala tuduhan terhadap kepimpinan Najib masih belum mampu mereka buktikan dan ini turut diakui sendiri oleh Mahathir. Muhyiddin yang mendakwa bermacam perkara tetapi hingga kini belum berani mengheret Najib ke Mahkamah dan Mukhriz yang satu ketika dahulu agak sombong dengan rakyat Kedah kini sudah mula berlakon 'Suci' mendekati rakyat walau rakyat Kedah tahu semasa beliau menjadi MB Kedah masanya banyak diluangkan di Kuala Lumpur.

Kini semua mata pemerhati tertumpu kepada PPBM bagi melihat bagaimana kepimpinan PPBM menyelasikan masalah yang melanda mereka sebelum melangkah lebih jauh dalam arus politik perdana. Jika masalah Anina pun tidak mampu diselesaikan bagaimana mereka mahu membentuk kerajaan bersama Pakatan Harapan? Sudah tentu kekacauan akan timbul bukan sahaja perebutan bagi jawatan utama pentadbiran negara malah perbalahan mungkin akan terjadi hingga melibatkan ahli serta penyokong Pakatan Harapan. Ternyata dengan gabungan mereka masih belum mampu menandingi rekod cemerlang Barisan Nasional sejak 1957. Rakyat sendiri memerhati semua ini dan pastinya golongan atas pagar tidak mahu satu pakatan yang kucar kacir memerintah negara sekaligus merosakkan semua perancangan yang direncanakan bagi membangunkan Malaysia.



Sunday, 25 December 2016

SILAT 'GAYUNG' JAMAL BERJAYA BONGKAR KERAKUSAN PKR SELANGOR








'GAYUNG' JAMAL BERJAYA GOYANGKAN PKR SELANGOR DAN PAKATAN HARAPAN

Apabila Dato Seri Jamal Yunus hanya berbekalkan gayung di tangan dan berpakaian mandi melakukan protes terhadap Kerajaan PKR Selangor mengenai krisis air yang melanda negeri tersebut dan mengakibatkan ramai rakyat terlibat satu tekanan berjaya diwujudkan kepada kerajaan negeri bagi mengatasi masalah tersebut. Walau hanya simbolik apa yang Jamal lakukan itu menerima kecaman dari mereka yang tidak faham namun bagi pemerhati poltik itulah permulaan keruntuhan pemerintahan Pakatan Harapan di masa akan datang.

Tindakan Jamal yang juga Ketua Umno Sungai Besar Selangor turut mengundang kontroversi apabila resort miliknya seperti menjadi taruhan apabila dirobohkan pihak MDSB. Namun begitu Jamal membuat 'tindakan balas' apabila menggempur kedai judi slot yang terang terang diberikan lesen oleh MDSB sebagai pusat hiburan keluarga.

Ini turut mengundang kontroversi kerana TPM pernah mengeluarkan arahan kepada pihak berkuasa memerangi semua kaedah judi slot serta membekukan sebarang pengeluaran lesen bagi maksud yang sama namun pihak MDSB dan kerajaan PKR seakan tidak mengendahkannya langsung.

Apa yang di buat oleh Jamal di hadapan SUK Selangor ini sebenarnya tidak digemari oleh Pakatan Harapan terutama DAP selaku sekutu kuat PKR Selangor. Isyarat yang jelas telah disampaikan oleh Jamal kepada rakyat Selangor mengenai kezaliman PKR Selangor yang di lihat seperti sengaja melengahkan projek naiktaraf empangan kerana mempunyai muslihat politik yang akan digunakan apabila menjelan PRU. Rakyat akan dimomokkan dengan segala kesukaran jika kerajaan bertukar tangan dan ini pastinya menjadi satu modal politik buat Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor. 


Apa yang diperlukan Umno Selangor untuk bangkit merampas kembali Selangor dari Pakatan Harapan telah di rintis Jamal dan sepatutnya ia di sambut dengan desakan terhadap Azmin untuk menyelasikan masalah bekalan air mentah bersih kepada rakyat di masa akan datang. Jika PKR tidak mampu melaksanakannya maka rakyat perlu menghukum Pakatan Harapan yang hanya pandai membuat menifesto PRU tetapi akhirnya menyatakan itu bukanlah janji yang perlu ditepati. Berapa lama lagi rakyat Selangor harus menerima hukuman akibat kelemahan PKR? Lihat sahaja isu yang melanda pemerintahan Selangor sejak mula di perintah PKR. Perbalahan dalaman Exco Selangor telah menimbulkan polemik mengenai kuasa Exco Agama Selangor dalam isu rampasan arak di sebuah kedai serbaneka. Beberapa isu berkaitan Selangor turut diperkatakan oleh ahli PKR sendiri sampaikan bekas Setiausaha Agung mereka, Rafizi Ramli menyatakan kewujudan skandal rasuah dalam pemberian tender berlaku dalam pemerintahan PKR. Belum kisah penderma projek Gerbang Selangor yang hingga kini Azmin tidak dedahkan nama pendermanya walau kerajaan negeri dikatakan membayar dahulu kos projek berkenaan menggunakan wang rakyat.

Jelas sekali Jamal yang membuat perangai 'Gila-gila' sebenarnya amat diperlukan rakyat Selangor sebagai penyelamat nasib mereka dari terus di tindas di bawah PKR dan kerja 'Gila' Jamal kini sudah mula difahami rakyat Selangor dan mereka mula bersuara. Apabila rakyat mula bersuara maka PKR sudah boleh memikirkan kemana haluan politik mereka selepas ini dengan kerja 'Gila' Jamal yang melondehkan kelemahan sebenar PKR Selangor.

Mungkin Azmin sudah boleh mengucapkan selamat tinggal kepada Selangor selepas PRU14 dan Pakatan Harapan bakal hanyut. Hanya 'Silat Gayung' diperlukan Jamal bagi menjatuhkan Pakatan Harapan.



DARI 'LEPEH' PENYANYI JADI AHLI PARLIMEN - SITI BAKAL GANTI ANINA?





SITI NURHALIZA BAKAL GANTI ANINA UNTUK KEMPEN POLITIK MAHATHIR?

Kekecohan dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengenai isu salah laku seks Ketua Srikandi Anina Saaduddin menjadi tajuk perbualan hangat dalam media sosial apabila ada satu transkrip telefon dikatakan perbualan antara Anina dan pasangannya. Serangan bertubi oleh penentang Anina pula menjurus kepada pembongkaran pelbagai kisah hingga bekas pembantu Anina sendiri mendedahkan beliau mempunyai bukti setebal 196 mukasurat mengenai salah laku Anina. Desakan dari ahli PPBM yang mahu tindakan tegas dikenakan terhadap Anina juga berlegar di media sosial hingga mewujudkan 2 kem Pro-Anina dan Pro-Hamidah Osman. Walau bekas pembantu Anina dikenali sebagai Haiyan Uqba menafikan pembabitan Hamidah Osman dalam rancangan mendesak Anina dikenakan tindakan ada yang melihat perkara sebaliknya berlaku.

Presiden PPBM tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan isu tersebut dan Penasihat mereka turut berdiam diri apabila isu ini hangat diperdebatkan ahli PPBM sendiri. Malah, menurut ahli PPBM Anina tidak layak menjadi Ketua Srikandi kerana tidak mempunyai kredibiliti dan beliau melantik sesiapa sahaja yang pandai membodeknya menjawat beberapa jawatan dalam Srikandi PPBM. Perlakuan tersebut telah mengundang rasa kurang senang beberapa pihak yang berpendapat Anina sudah mula gila kuasa apabila satu audio yang dikatakan sebagai suara Anina tersebar dalam media sosial. Dalam petikan audio terdengar suara mirip Anina berkata "I'm The King" dipercayai merujuk kepada semua keputusannya melantik sesiapa yang beliau fikirkan sesuai untuk diberikan jawatan.

Selepas beberapa lama isu ini berlegar di laman facebook, timbul pula kisah yang lebih menarik perhatian rakyat menenggelamkan Anina dan skandal salah laku seksnya. Selangor yang di landa krisis air menjadi isu besar hingga Jamal Yunus membuat satu protes di hadapan bangunan SUK Selangor dengan hanya berpakaian mandi meminta untuk menumpang mandi di pejabat Menteri Besar Selangor Azmin Ali. Tindakan Jamal itu mendapat liputan meluas hingga seorang artis turut menyindir Jamal kerana bermenifestasi seolah seluruh rakyat Selangor menghadapi krisis air. Siti Nurhaliza yang kemudian mengakui Instagram milik beliau telah di godam oleh suaminya menerima kecaman netizen yang menghadapi krisisi air dan mula mencerca Siti kerana tidak memahami penderitaan rakyat apabila tiada bekalan air hingga 6 hari.

Siti yang dikatakan antara peyanjung Mahathir mula menerima kecaman teruk netizen apabila kisah silam beliau mula diperkatakan dalam media maya. Terbaru satu status dinaikmuat oleh seorang facebooker menyatakan Siti Nurhaliza akan menyertai PPBM dalam masa terdekat bagi membantu parti tersebut dan Mahathir. Jika benar kenyataan facebooker ini, adakah Siti Nurhaliza akan menggantikan tempat Anina Saaduddin sebagai Srikandi PPBM? Benarkah Siti akan beralih karier dari penyanyi ke ahli politik? Mungkinkah lagu 'Biarlah Rahsia' akan digunakan sebagai penarik untuk Siti berkempen bagi PPBM jika beliau mengesahkan penyertaannya dalam politik? 

Sebagai rekod, Siti Nurhaliza merupakan seorang penyanyi yang bakatnya di cungkil dalam rancangan RTM dan beliau banyak menerima penghargaan daripada kerajaan hanya kerana nyanyian serta kisah panas peribadinya satu masa dahulu. 

Persoalan pasti timbul kepada peminat serta ahli PPBM, layakkah Siti Nurhaliza menjadi sebahagian jentera politik kerana beliau tidak mempunyai asas dalam politik dan dikhuatiri nasibnya akan sama seperti artis lain yang pernah menjadi sebahagian dari jentera parti dan dipergunakan hanya untuk berkempen dan selepas itu akan dilupakan serta dilupuskan khidmat.

Thursday, 22 December 2016

KRISIS AIR BUKA MATA RAKYAT KEGAGALAN PAKATAN HARAPAN - 'SAYONARA' AZMIN ALI




AIR MAMPU JATUHKAN AZMIN - DAP GUSAR RAKYAT BANGKIT MENENTANG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

Krisis air yang melanda Selangor yang berlarutan hingga 6 hari telah membuka mata banyak pihak mengenai kelemahan Menteri Besar Selangor menangani krisis yang membuat ramai rakyat terseksa. Keluhan rakyat bagaikan 'mencurah air di daun keladi' apabila Azmin hanya memekakkan telinga melihat penderiataan rakyat yang terpaksa beratur panjang demi sebaldi air. Lebih teruk mereka yang tinggal di flat serta rumah pangsa yang tidak mempunyai kemudahan lif terpaksa menjinjit bekas air hingga ke tingkat 4 kediaman bagi memastikan bekalan air tidak terputus. Malah jika berlaku kematian orang Islam pasti mereka akan menghadapi kesulitan untuk mengurus jenazah. Ini semua isu rakyat dan PKR sama sekali tidak prihatin dengan permasalahan begini.

PKR yang pernah menabur janji kepada rakyat sewaktu kempen PRU yang lepas kini di lihat memungkiri janji janji pilihanraya apabile banyak menifesto mereka tidak ditunaikan malah menempelak apabila rakyat mempertikaikan semua itu dan menyatakan menifesto bukanlah janji yang perlu dipenuhi pihak PKR Selangor.

Gempar dengan kehadiran Jamal Yunus yang hanya berpakaian mandi di hadapan bangunan SUK Selangor semalam, PKR masih mentertawakan tindakan tersebut dan mereka mengganggap perbuatan itu hanyalah sebagai lelucon. Tetapi tidak bagi DAP yang merupakan sekutu kuat PKR dalam Pakatan Harapan. Menfestasi Jamal dalam isu air ini sangat DAP risau kerana ia bakal membangkitkan rasa marah rakyat terhadap Pakatan Harapan sekaligus bakal menggugat cengkaman mereka di Selangor. Bukan sahaja rakyat luar bandar terjejas dalam isu ini malah penduduk dalam bandar yang merupakan penyokong kuat DAP turut merasai sama keperitan putus bekalan air. Ini dikuatkan lagi dengan bekalan air yang tidak mencukupi bagi mereka serta jadual yang tidak teratur, isu air bakal menenggelamkan populariti PH di Selangor.

Selepas memberi mandat kepada Pakatan Rakyat (PH) rakyat Selangor menghadapi banyak kerenah di bawah pentadbiran PKR serta sekutu mereka. Selepas isu rampasan kuasa yang dilakukan terhadap Khalid Ibrahim, Azmin yang menggepalai kerajaan kian tersasar dalam mengurustadbir Selangor. Banyak kontroversi melanda yang melibatkan beberapa pendedahan termasuk dari bekas Setiausaha Agung PKR sendiri berkaitan amalan rasuah yang berleluasa dalam pentadbiran PKR Selangor. 

Isu penderma projek Gerbang Selangor yang memakan hingga RM 9.8 juta masih belum selesai apabila Azmin enggan mendedahkan siapa penderma kos keseluruhan projek berkenaan. Salah seorang Exco Selangor, Haniza Talha hingga hari ini masih menutup mulut bila timbul isu identiti penderma dan persoalan ini telah lama mendapat perhatian rakyat Selangor. Mengapa Azmin begitu takut mendedahkan nama penderma jika benar benar telus dalam memberikan tender serta membuat kerajaan negeri mengeluarkan dahulu wang bagi menampung kos projek berkenaan? Apa yang disorokkan Azmin dan Haniza hingga mereka berdiam diri? Adakah projek ini helah bagi PKR mencari wang mudah bagi disalurkan ke kantung parti?


Bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim sendiri pernah menemplak Azmin dalam isu bekalan air malah beliau antara yang lantang mempertikaikan pembelian Syabas oleh Kerajaan Selangor. Beliau juga lantang mengkritik Azmin dalam isu DEIG yang hingga kini masih tidak diketahui kemana hilangnya wang rakyat dalam DEIG. Apa penjelasan Azmin dalam hal ini? Apa pula desakan DAP terhadap kritikan tersebut? 

Pendedahan bekas aktivis PKR, Chegu Bard juga tidak kurang menarik hingga Azmin terpaksa menggunakan pengaruhnya dalam PKR bagi memecat Bard yang telah lama bersama PKR sejak zaman Refomasi. Mengapa tindakan sedemikian di ambil Azmin jika beliau tiada kaitan dengan pembongkaran yang dilakukan Bard? Rafizi Ramli pernah mendedahkan amalan rasuah seks wujud dalam pentadbiran PKR Selangor bagi mendapat tender tender tertentu dan beliau telah menyerahkan laporan kepada Presiden PKR sendiri tetapi hingga kini tiada tindakan di ambil. Inikah nilai ketelusan PKR di bawah Azmin Ali? Mengapa Pakatan Harapan tidak meminta SPRM menyiasat semua dakwaan tersebut?

Bagi DAP pula, mereka melihat isu air sebagai satu titik yang bakal meranapkan impian menawan Putrajaya dalam PRU14 akan datang. Selagi Azmin tidak menyelesaikan isu serta kaedah menyelenggara air Selangor maka harapan DAP hanyalah impian semata mata. Di tambah pula tindakan Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) yang telah merobohkan sebahagian premis hotel milik Jamal sejurus isu air dibangkitkan oleh Ketua Umno Sg Besar ini petang tadi, kegusaran DAP kian meningkat apabila netizen mula mempertikaikan lesen premis perjudian yang dikatakan semakin banyak di dalam kawasan yang di wakili DAP. Malah netizen turut mempertikaikan kegiatan 'Ayam' yang berselindung di sebalik 'SPA' dan sudah tentu premis berkenaan banyak di kawasan DAP terutama Puchong serta lain lain tempat.


Inilah kegusaran DAP dalam krisis air Selangor kerana rakyat akan mengaitkan segalanya dengan tindakan Azmin yang tidak mementingkan kebajikan rakyat malah seperti sengaja bermain politik dan menuding kesalahan kepada pihak lain. DAP amat susah hati jika rakyat mulai sedar mereka sebenarnya diperalatkan untuk politik dan kepentingan survival parti politik. Jika rakyat sudah mula bersuara menentang permainan politik Pakatan Harapan maka mereka sudah boleh ucap 'Sayonara' kepada Selangor kerana kegagalan Azmin Ali. 

Rakyat bukan lagi bodoh untuk mempercayai janji manis PKR, DAP, PAN yang memberi seribu harapan kepada mereka tetapi akhrinya semua itu hanya penipuan dan mempermainkan segalanya demi kepentingan parti politik. Akhirnya rakyat Selangor sudah sedar selama ini mereka hanyalah mangsa rakus PKR dan DAP yang akan di tunggang setiap kali tiba pilihanraya.


PKR SELANGOR GOYANG DENGAN KEBANGKITAN UMNO - RESORT JAMAL JADI MANGSA


PKR BERTINDAK ZALIM HANYA KERANA GAGAL TANGANI ISU AIR SELANGOR


Selepas adegan protes Jamal Yunus di hadapan bangunan SUK Selangor mendedahkan kelemahan PKR Selangor mengurustadbir krisis air dan kepincangan pentadbiran Azmin, tindakan 'adhoc' telah di ambil ke atas premis pusat peranginan milik Jamal hari ini.

Selaku Ketua Umno Sungai Besar, tindakan beliau semalam yang menyuarakan kekesalan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor menangani isu yang melibatkan negeri Selangor hingga menjadi tular dalam media sosial di anggap sebagai 'ancaman' terhadap PKR Selangor serta sekutu kuat mereka DAP. Rakyat Selangor yang merasai keperitan ketiadaan bekalan air kian menyampah dengan alasan demi alasan oleh Azmin dan apabila Jamal hanya bertuala mandi ia merupakan kemuncak kemarahan netizen kepada PKR Selangor.

Sebelum itu, Jamal telah 'memandikan' seorang pemain siber PKR dikenali di facebook sebagai 'Badak' atau nama samarannya 'Ratu Naga' dengan campuran telur,tepung dan air longkang apabila beliau cuba melakukan provokasi murahan dengan membawa sebotol air mineral bersaiz 1.5 liter sebagai bahan bantuan kepada Jamal Yunus. Bagaimanapun kehadiran 'orang suruhan' PKR ini hanya mengundang kisah lucu kerana cuba mempolitikkan isu air dan helah untuk mencari populariti bagi menutup kelemahan kerajaan PKR Selangor berkaitan isu air.

Dalam pada itu, satu notis merobohkan premis Sekin Resort telah diberikan kepada Jamal kerana dikatakan melanggar peraturan dalam undang undang Majlis Daerah Sabak Bernam.
Notis bertarikh 22 Disember itu antara lainnya menyebut pemilik telah menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen yang sah daripada pihak berkuasa melesen mengikut UUK 3(1) Undang-undang Kecil Hotel MDSB,2013.

Notis juga menyebut dalam pemeriksaan dilakukan MDSB mendapati Jamal telah melakukan kesalahan tersebut di atas Lot 13081,13082 dan 13083 Jalan Pantai Redang, Sekinchan.
Jamal ketika dihubungi mengesahkan menerima notis itu dan akan mengadakan sidang medianya esok jam 3 petang untuk menerangkan butiran lanjut mengenai penyitaan MDSB di premis perniagaannya yang dibuka sejak lima tahun lalu.

Sekin Hotel & Resort dibina diatas tanah seluas 25 hektar menyediakan 158 bilik dan terdapat 30 chalet tepi pantai dengan kos pembinaan sejumlah RM12juta.
Beliau tidak menolak kemungkinan notis dihantar MDSB ini dilaksanakan ekoran tindakannya membidas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohd Azmin Ali berkaitan isu air di negeri itu.

Jamal semalam hadir di SUK Shah Alam hanya bertuala sambil  membawa berus gigi, shampoo dan sabun untuk menumpang mandi di pejabat menteri besar tetapi hajatnya itu dihalang di pintu masuk bangunan SUK.
Jamal turut memaklumkan  kerja meroboh premis perniagaannya oleh MBSB sedang dilakukan  itu dakwanya atas arahan menteri besar.

"Pagi tadi hantar notis petang ni dirobohkan. Ini adalah tindakan balas dendam kerajaan negeri terhadap kelantangan saya mengkritik kerajaan di bawah pimpinan Azmin Ali.
"Apa yang saya lakukan ini adalah untuk kepentingan rakyat Selangor yang derita dengan masalah ketiadaan air," ujarnya.

Malah dakwa Jamal pula  semua  syarat dan bayaran telah dibuatnya kepada MDSB sebaliknya beliau berkata surat dan semua dokumen tersebut tidak benar sama sekali.

Adakah kerana dendam dan risau kebangkitan rakyat Selangor menentang kezaliman PKR dalam isu air di balas dengan merobohkan premis perniagaan milik Jamal? Mengapa Azmin tidak mengarahkan pihak PBT Selangor merobohkan premis judi yang tumbuh umpama cendawan di Sekinchan? Adakaj PKR mengutip 'ufti' dari tokey judi atau Azmin ada 'saham' dalam perniagaan tersebut hingga tidak berani bertindak merobohkan premis judi yang dikatakan 'berlesen' di Sekinchan dan Selangor?

'BADAK' KENA MANDI AIR LONGKANG - CUBAAN PROVOKASI TERHADAP JAMAL YUNUS GAGAL

Tindakan Dato Seri Jamal Yunus yang hanya berpakaian mandi di hadapan bangunan SUK Selangor semalam menceritakan keperitan rakyat menghadapi masalah bekalan air di Selangor membuka mata banyak pihak. Netizen memandang menifestasi Jamal semalam sebagai kemuncak protes rakyat Selangor yang sering putus bekalan air kerana kegagalan Azmin Ali menangani krisis air Selangor.

Jamal yang merupakan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar melakukan protes tersebut kerana memahami penderitaan rakyat Selangor selepas PKR Selangor gagal menunaikan janji mereka dalam menifesto PRU dan selepas pentadbiran di ambil alih oleh Azmin.

Bagaimanapun seorang pemain siber 'belaan' PKR cuba meremehkan usaha Jamal apabila menyindir akan menghantar 'bantuan' bekalan air ke rumah Jamal pagi ini. Kehadiran 'Badak' yang disertai beberapa ahli PKR dan suaminya menerima kejutan istimewa dari Jamal.

'Dimandikan' dengan bahan campuran tepung,kicap,telur dan air longkang, 'Badak'  menerima 'hadiah' istimewa kerana melakukan provokasi murahan di rumah Jamal. Difahamkan ' Badak' yang mahu menjadi 'Hero' PKR dalam isu air Selangor membuat provokasi kerana tidak tahan dengan sindiran seorang yang dikenali sebagai Ashikin Yunos di facebook.

Jelas sekali metaliti 'Badak' amat rendah dan tindakan beliau membuat onar menerima nasib yang kurang elok. Bukan sahaja 'Badak' dimalukan malah PKR turut terpalit kerana tidak mahu mengakui kelemahan mereka mengurustadbir bekalan air di Selangor hingga menyebabkan rakyat menderita sehingga berhari hari kerana ketiadaan bekalan air bersih.

PKR Selangor lebih rela menghabiskan jutaan ringgit untuk mengecat gerbang daripada menyelesaikan masalah air yang melanda dan ini merupakan pengajaran kepada pengundi Selangor agar tidak lagi silap memilih parti yang hanya berpolitik dari menjaga kebajikan rakyat negeri.

Foto menunjukkan 'Badak' menerima hadiah dari Jamal Yunus.

Sunday, 18 December 2016

HAIYAN ADA BUKTI ANINA MAHU JATUHKAN MUKHRIZ? - SIAPA DALANG 'BLOCKBUSTER' 2016


SIAPA DALANG SEBENAR SKANDAL SALAH LAKU SEKS SRIKANDI PPBM


Pendedahan bekas pembantu peribadi Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengenai rancangan membenam karier poltik Timbalan Presiden PPBM, Mukhriz Mahathir menambah kehangatan skandal salah laku seks Anina Saaduddin. Haiyan Uqba yang menaikmuat status di garismasa facebook beliau pada 14 November 2016 cukup memberi signifikasi bahawa memang terdapat perancangan untuk memastikan Mukhriz tidak boleh pergi jauh dalam parti.



"Ketua Srikencing nak langgar DSMM? Mesti korang cakap fitnah kan? Meh jumpa aku..aku bagi dengar sendiri..suara tu kalau korang kenal lah ye"



Haiyan pasti menyimpan rakaman perbualan tersebut dan dijadikan peluru untuk menyerang Anina bersama pendedahan 196 mukasurat yang beliau dakwa sebagai bukti salah laku Anina. Jika rakaman perbualan mampu di simpan oleh Haiyan apakah beliau turut menyimpan rakaman lain berkaitan Anina seperti yang dihebohkan? Bekas pembantu peribadi Anina itu turut mendedahkan beliau mempunyai rakaman perbualan Anina bersama 'anak ikan' atau toy boy dan hingga kini Haiyan masih belum mendedahkannya. 



Perang besar yang tercetus dalam PPBM bagaimanapun telah menarik minat seorang pemain siber belaan PKR, Ratu Naga atau dikenali sebagai 'Badak'. Beliau yang menaikmuat status memerli kepimpinan PPBM serta merendah rendahkan kebolehan cytro PPBM apabila membandingkan 'kegilaan' Anina yang mempunyai beberapa pembantu khas walhal beliau bukan seorang Menteri mahupun Ahli Parlimen. Namun keterujaan Badak mencampuri urusan dalaman PPBM dipercayai ada kaitan dengan kem pro Dato Hamidah dan Hamizura yang dikatakan sebagai dalang utama merancang skandal salah laku seks Anina. Tidak konsisten dalam pendirian politik, Badak dikenali sebagai 'mata duitan' dan sanggup melakukan apa sahaja demi mendapat bayaran lumayan dan faktor hubungan baik beliau dengan Hamidah tidak boleh dinafikan.



Cubaan Badak menyerang beberapa akaun facebook dengan melemparkan tuduhan bahawa Umno merupakan dalang kepada beberapa akaun yang turut menyerang Anina, modus operandi ini terlalu mudah untuk di baca pemain siber kerana ianya sering digunakan Badak dalam mengalih isu. Adakah Badak menerima imbuhan dari kem Hamizura bagi mengalihkan tumpuan serangan dan menyalahkan Umno dalam perang 'Sabil' Srikandi PPBM? Beliau yang turut dikenali sebagai 'pemuja' Mukhriz sebelum menyertai PKR sudah tentu tidak mahu karier politik Mukhriz berakhir sekiranya rancangan yang Haiyan katakan berjaya.



Siapa dalang sebenar dalam rancangan serangan salah laku seks Anina? Tidakkah isu ini melemahkan imej PPBM di mata rakyat dan tidak menolak kemungkinan ada parti pembangkang yang terlibat dalam rancangan menjatuhkan Anina. Adakah Badak dihantar oleh PKR untuk merosakkan lagi imej PPBM atau beliau di minta oleh PPBM bagi membantu serangan terhadap Anina?


Drama ini semakin menarik untuk menjadi salah satu 'Blockbuster' terhebat keruntuhan parti yang tidak sampai setahun umurnya sebagai penutup tahun 2016. Jika Anina yang satu ketika begitu berani mahu menyaman PM Najib serta membacakan talkin untuk Umno, mengapa kali ini beliau menikus apabila skandal salah laku seks beliai menjadi perhatian netizen? Adakah beliai memang terlibat dalam semua ini termasuk mahu menjatuhkan Mukhriz? Kita tunggu apa kesudahan 'melodrama' PPBM.



SKANDAL SALAH LAKU SEKS ANINA - CYTRO PKR BALAS DENDAM AJAR PPBM MAIN POLITIK






SKANDAL SALAH LAKU SEKS SRIKANDI PPBM - RATU NAGA MAIN DUA KOLAM?


Kekalutan yang melanda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sudah tidak dapat di kawal lagi dari menarik perhatian rakyat. Dalam laman maya, perang antara dua puak sudah tidak mampu di bendung apabila serangan dari sebelah pihak yang masih mempercayai Anina menyerang Dato Hamidah dan kuncu kuncunya. Perperangan ini turut menarik perhatian seorang penggiat facebook tajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Syarul Ema atau nama samarannya Ratu Naga.

Poster mengenai kritikan Ratu Naga terhadap peperangan dalaman PPBM melibatkan Srikandi PPBM sudah mula berlegar di facebook dipercayai di buat oleh satu kumpulan yang tidak senang dengan Anina. Hubungan baik antara Dato Hamidah serta adiknya Hamizura dikatakan menjadi sebab mengapa Ratu Naga melibatkan diri dalam peperangan ini. Beliau sebelum ini memang diketahui mempunyai hubungan yang baik kerana sealiran dengan mantan Exco Perak apabila terlibat dalam mengumpul tandatangan bagi projek Deklarasi Rakyat namun 'kantoi' apabila seorang pemuda tampil mengaku berlaku penipuan dalam pembelian data penandatangan petisyen Deklarasi Rakyat oleh Ratu Naga.

Perubahan politik Ratu Naga dari PPBM bagaimanapun mengejutkan rata rata penyokongnya kerana sebelum ini beliau sangat aktif mempromosi parti 'Mahathir' itu. Benarkah dakwaan Syarul Ema berubah kerana kecewa apabila Mahathir enggan meluluskan permintaan Ratu Naga berkenaan 'bayaran upah kerja' yang di minta? Ada dakwaan menyatakan Ratu Naga meminta sejumlah bayaran namun Mahathir enggan melayan lantas mengeluarkan namanya dari kumpulan elit siber PPBM? Mungkin Anina ada terlibat dengan keputusan tersebut dan Ratu Naga menyimpan dendam dan melihat kisah skandal Anina sebagai ruang terbaik buatnya membalas perlakuan Anina terhadapnya?

Kisah 'Skandal 4 kali' Anina merupakan satu kejutan kerana individu yang mendedahkan perkara tersebut adalah bekas pembantu peribadinya sendiri. Benarkah dakwaan mengatakan bekas pembantu peribadi Anina itu adalah 'Trojan Horse' yang di hantar oleh Hamizura dan Dato Hamidah bagi mencari maklumat pergerakan Ketua Srikandi PPBM? Semua ini bakal terjawap jika Anina mengambil langkah berani membuat laporan polis terhadap bekas pembantu peribadinya itu namun hingga artikel ini di tulis tiada sebarang meklumat mengenai tindakan berdasarkan Undang Undang.

Dalam kekalutan seluruh pemain siber PPBM 'menegak benang basah', Ratu Naga mengambil ruang tersebut apabila menaikmuat status menyindir skandal yang berlaku dalam PPBM. 

Berikut adalah beberapa petikan sindiran Ratu Naga terhadap Anina yang di naikmuat menggunakan akaun Ema Lee.

"ramai yang masih mentah lagi dalam politik bila dapat jawatan, dan macam beruk kena belacan. Tak tahu benda langsung mula lah tunjuk ego konon dia hebat, dia terbaik, dia ada pengaruh, pengaruh yang hanya di janjikan sesuatu untuk menyokong"

"ni mana ko belajar cara berpolitik? Perjuang rakyat bukan macam ni perangainya"

"Shamsul Iskandar ahli parlimen PKR yang ada banyak jawatan pun tak pakai banyak orang jadi pegawai khas dari kasut sampai ke rambut tapi kerja dia jalan, rakyat terbela"

Jelas sekali Ratu Naga menyindir PPBM dengan sindiran tajam dan mahu menonjolkan karektor pemimpin PKR sebagai contoh kepimpinan terbaik dan perlu diikuti PPBM jika hendak berpolitik. Siapa Ratu Naga untuk mencampuri urusan dalaman PPBM? Adakah beliau di jemput oleh individu tertentu untuk menyibuk atau beliau bermain dua kolam?

Mengapa Ratu Naga sebagai seorang pemain siber PKR menyindir Anina jika bukan kerana hubungan baik beliau dengan Hamizura dan Dato Hamidah? Ratu Naga merupakan antara individu yang turut membantu Dato Hamidah mengumpul dana bagi membayar saman setelah beliau kalah dalam perbicaraan di Mahkamah. Adakah Ratu Naga di bayar untuk menyerang pemain siber Pro Anina apabila mereka mula menyerang Hamidah dan Hamizura di facebook? Jika tidak mengapa Ratu Naga sangat berminat mencampuri urusan PPBM hingga berani mencampuri urusan parti yang beliau tidak terlibat? Adakah Ratu Naga menerima arahan dari PKR untuk berbuat demikian sebagai 'amaran' dari pimpinan PKR bahawa PPBM tidak layak untuk bersama Pakatan Harapan?


Ramai tahu pendirian Ratu Naga yang tidak konsisten selama ini dan sebagai ' belaan' PKR, beliau hanya menurut arahan yang telah ditetapkan oleh 'tokey'. Mungkinkah wujud perjanjian 'sulit' antara Ratu Naga dan Team Hamizura bagi memburukkan imej Anina dan beliau dijanjikan dengan imbuhan tertentu? 

Skandal Anina kini semakin panas apabila Presiden PPBM sendiri tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dan penasihat parti itu, Mahathir masih menutup mulut dan tidak memberi sebarang komen berkaitan isu ini. Pasti rakyat ingin tahu apa isi kandungan yang Haiyan Uqba telah sediakan berkaitan salah laku seks Anina.Hingga hari ini Haiyan masih tidak mendedahkannya dan ini menimbulkan tandatanya adakah ini sekadar helah mencari populariti yang sengaja dilakukan PPBM atau adakah dakwaan Haiyan benar benar wujud.

Haiyan Uqba perlu menepati slogan yang sering mereka laungkan iaitu 'Berani Kerana Benar' jika mempunyai asas kukuh serta bukti salah laku seks Anina namun demikian besar kemungkinan perkara tersebut tidak akan didedahkan kerana Haiyan tidak mempunyai keberanian berbuat demikian. Satu perkara yang menarik ialah jika beliau tidak mempunyai sokongan masakan Haiyan berani membuat pendedahan hangat yang menjatuhkan kredibiliti Anina. Siapa sebenarnya di belakang Haiyan dan siapa pula di belakang Ratu Naga?